Algemene voorwaarden van SAS Camping Le Bardou
ALGEMENE VERKOOPSVOORWAARDEN
Artikel 1. Toepassingsgebied van de algemene verkoopvoorwaarden
De onderhavige algemene voorwaarden en/of het aan de Klant toegezonden reserveringscontract vormen een contractueel geheel en vormen de gehele contractuele relatie tussen de Camping en haar Klanten.
Deze set regelt de verkoop van verblijven door de Camping en is geldig op het moment van het plaatsen van de bestelling, met uitsluiting van alle andere voorwaarden.
De camping behoudt zich het recht voor de algemene voorwaarden te allen tijde te wijzigen. De versie die op de Klant van toepassing is, is echter de versie die hij op het moment van de reservering zal hebben aanvaard.
Artikel 2. Aanvaarding van de Algemene Verkoopvoorwaarden
De Klant wordt geacht deze Algemene Verkoopsvoorwaarden zonder voorbehoud te aanvaarden, overeenkomstig de bepalingen van artikel 1126 van het Burgerlijk Wetboek. De Klant is er dus van op de hoogte dat hij, door het vakje Ik verklaar kennis te hebben genomen van de Algemene Verkoopvoorwaarden aan te vinken bij het plaatsen van een bestelling op het internet of door het reserveringscontract te ontvangen waaraan deze voorwaarden zijn gehecht, zijn specifieke, vrije en geïnformeerde toestemming geeft, met name wat het gebruik van persoonsgegevens betreft. Deze aanvaarding zonder voorbehoud geldt zowel voor de Klant als voor elke persoon die aan het verblijf deelneemt. De huidige Algemene Verkoopvoorwaarden zijn ook beschikbaar op de website van de camping en bij de receptie van de camping.
Artikel 3. Reservering
3.1 Reserveringsvoorwaarden
Wijze van reservering - De Klant kan online, telefonisch of op de camping reserveren.
Validatie van de reservering - Elke reserveringsaanvraag wordt als een definitieve reservering beschouwd vanaf het moment dat deze door de camping is geaccepteerd. Het staat de camping vrij de aanvraag te weigeren op grond van de beschikbaarheid of van andere omstandigheden die het geplande verblijf zouden kunnen beïnvloeden.
De aanvaarding van de reservering komt pas tot stand door de verzending van een reserveringsbevestiging per post, e-mail of door persoonlijke overhandiging.
Om geldig te zijn, moet een reservering vergezeld gaan van een betaling die omvat
- Een aanbetaling van 30% tot 100% van het totaalbedrag van het verblijf, afhankelijk van de datum van reservering.
Elektronische handtekening voor onlineverkoop - Het online verstrekken van het creditcardnummer van de klant en de definitieve validatie van de bestelling gelden als bewijs van instemming van de klant met de betaling van de verschuldigde bedragen uit hoofde van de reservering en de ondertekening en uitdrukkelijke aanvaarding van alle verrichte handelingen.
Capaciteit en deelnemers aan het verblijf - De reservering is op naam. De Klant moet ouder zijn dan 18 jaar, deelnemen aan het gereserveerde verblijf en wettelijk de namen, achternamen en geboortedata van alle deelnemers opgeven, inclusief minderjarigen en pasgeborenen. De camping behoudt zich het recht voor personen te weigeren die niet zijn ingeschreven op het moment van de reservering. Elke onjuiste informatie kan de annulering van het verblijf tot gevolg hebben. Gezien het persoonlijke karakter van de reservering, kan deze niet geheel of gedeeltelijk worden overgedragen of onderverhuurd zonder de voorafgaande schriftelijke toestemming van de camping. Om veiligheids- en verzekeringsredenen moet het maximum aantal bewoners per type accommodatie/plaats, zoals beschreven in de brochure en op de website, in acht worden genomen. De camping accepteert geen personen boven deze capaciteit (ook geen pasgeborenen), met uitzondering van bezoekers die door de klant voor een dag zijn uitgenodigd.
Groep - De camping biedt verblijven voor het hele gezin, de accommodaties zijn speciaal voor dit doel ontworpen. De camping behoudt zich het recht voor om elke reservering te weigeren die niet overeenkomt met de capaciteit van de aangeboden accommodatie.
De Camping beschouwt elke reservering van 2 of meer huuraccommodaties/kampeerplaatsen door dezelfde natuurlijke persoon of door verschillende natuurlijke personen die elkaar kennen en die samen reizen om dezelfde redenen, op dezelfde data en op dezelfde Camping, als een groep. Alle aanvragen voor groepsreserveringen moeten worden verzonden per e-mail naar contact@lebardou.com, of per telefoon naar 04.75.37.71.91 (prijs van een lokaal gesprek afhankelijk van uw operator), met vermelding dat het om een aanvraag voor groepsreserveringen gaat. De camping behoudt zich het recht voor de aanvraag te onderzoeken alvorens deze te aanvaarden of te weigeren.
3.2 Belangrijke informatie
Minderjarigen - Om voor de hand liggende redenen van veiligheid (zwembad, evacuatie van de camping in geval van alarm...) en gezondheid (ziekenhuisopname...), worden minderjarigen die niet vergezeld zijn van hun wettelijke voogden, zoals gedefinieerd in artikel 389 van het Burgerlijk Wetboek, niet toegelaten. Bovendien is de camping niet gemachtigd, in de zin van decreet 2002-883 van 3 mei 2002, om minderjarigen jonger dan 18 jaar die niet door een van hun wettelijke voogden worden vergezeld, een groeps- of individueel verblijf buiten het familiehuis aan te bieden. Minderjarigen die begeleid worden door hun wettelijke voogden vallen onder de uitsluitende verantwoordelijkheid van deze laatsten en mogen in geen geval zonder toezicht achtergelaten worden op het terrein van de camping (met inbegrip van het zwembad).
Niet-contractuele aard van de communicatiedragers - Elk ander document dan de huidige Algemene Verkoopsvoorwaarden en in het bijzonder catalogi, folders, advertenties en mededelingen dienen enkel ter informatie en zijn niet contractueel bindend. De plattegronden en foto's van de huuraccommodaties dienen slechts ter illustratie. De indeling en de kenmerken van de kamers kunnen van model tot model verschillen. Het is raadzaam de schriftelijke beschrijving van de beschikbare accommodatie te raadplegen in de rubriek Accommodatie op de internetsite van de camping om de exacte samenstelling van elke huuraccommodatie te kennen. Een beschrijving is ook beschikbaar in elke huuraccommodatie. Als u vragen hebt, staat onze reserveringscentrale tot uw beschikking op 04.75.37.71.91 (prijs van een lokaal gesprek afhankelijk van uw operator).
Faciliteiten en activiteiten van de camping - Het kan gebeuren dat bepaalde activiteiten en faciliteiten die door de camping worden aangeboden (rechtstreeks of via dienstverleners) zoals wifi of elementen van het zwembad, die in de beschrijving worden genoemd, worden verwijderd, met name om klimatologische redenen of in geval van overmacht, of niet werken, met name voor en na het seizoen. De camping kan hiervoor niet aansprakelijk worden gesteld. De Camping zal de Klant op de hoogte brengen van alle werken / gevaren / ontwikkelingen die tijdens het verblijf worden uitgevoerd.
Artikel 4. Prijzen
De geldende prijzen zijn die welke op het moment van de telefonische reservering, op het internet of op de camping worden aangegeven. Ze zijn onderhevig aan wijzigingen tijdens het seizoen en zijn in euro's inclusief BTW.
Elke latere wijziging van het toepasselijke BTW-tarief, die zich voordoet tussen het tijdstip van de vaststelling van de tarieven en de facturering van het verblijf, zal leiden tot een evenredige wijziging van de prijs inclusief BTW, die de Klant zonder voorbehoud aanvaardt.
De prijs is inclusief :
- De huur van de staanplaats of de ingerichte huuraccommodatie zoals omschreven in de brochure en op de websites;
- Het verbruik van water, gas en elektriciteit;
- Toegang tot de camping, de faciliteiten en activiteiten (behalve de lijst hieronder) zoals omschreven in de brochure en websites;
- De staanplaats voor één auto per huuraccommodatie (de staanplaats is niet noodzakelijkerwijs op de gehuurde staanplaats).
In de prijs is niet inbegrepen :
- De verschillende belastingen;
- De door de camping voorgestelde betalende activiteiten dienen ter plaatse te worden betaald;
- De waarborgsommen (deposito);
- De garantie van een bepaalde standplaats;
- Optionele uitrusting.
Artikel 5. Betalingsvoorwaarden
5.1. Betalingsvoorwaarden
De volledige prijs van het verblijf is te betalen :
- 30 dagen voor het begin van het verblijf;
- Of onmiddellijk voor elke reservering die minder dan 30 dagen voor de aanvang van het verblijf wordt gemaakt.
Bij gebreke van volledige betaling op de overeengekomen datum, heeft de Camping het recht ervan uit te gaan dat de Klant de reservering heeft geannuleerd en behoudt zij de reeds betaalde bedragen.
5.2. Wijze van betaling
De wijze van betaling van de aanbetaling en/of het totaalbedrag van het verblijf dat door de Camping wordt geaccepteerd, varieert naar gelang de datum van betaling:
- Indien de betaling ten minste 30 dagen voor de aankomstdatum wordt gedaan: kan dit per creditcard, bankoverschrijving, vakantiecheques (aangetekend verstuurd met ontvangstbevestiging) en per cheque in euro's (aangetekend verstuurd met ontvangstbevestiging).
- Bij betaling tussen 29 en 15 dagen voor de aankomstdatum: betaling kan worden gedaan met een creditcard en bankoverschrijving.
- Bij betaling tussen 14 dagen en de dag voor aankomst: alleen creditcards worden geaccepteerd.
- Voor elke betaling ter plaatse: de klant kan het saldo betalen met kredietkaart, contant geld en vakantiecheques. Cheques worden op de camping niet geaccepteerd.
5.3. Details van de betaling met kredietkaart
De kredietkaarten die worden aanvaard zijn die van de netwerken Carte Bleue, Visa, Eurocard/Mastercard). American Express wordt niet aanvaard. De transactie wordt onmiddellijk gedebiteerd van de bankkaart van de Klant na verificatie van de kaartgegevens. Overeenkomstig artikel L.132-2 van de Franse Monetaire en Financiële Code, is de verbintenis om met een betaalkaart te betalen onherroepelijk. Door zijn/haar kredietkaartgegevens online of per telefoon mee te delen, machtigt de Klant de Camping om zijn/haar kredietkaart te debiteren voor het bedrag van de aanbetaling of voor het volledige verblijf. Te dien einde bevestigt de Klant dat hij de houder is van de te debiteren creditcard en dat de naam op zijn creditcard wel degelijk zijn eigen naam is. In geval van frauduleus gebruik van de bankkaart wordt de Klant verzocht om, zodra dit gebruik wordt geconstateerd, contact op te nemen met onze reserveringscentrale op 04.75.37.71.91 (prijs van een lokaal gesprek afhankelijk van uw operator).
Artikel 6. Diensten niet inbegrepen in de prijs
6.1. Toeristenbelasting
De toeristenbelasting wordt geïnd voor rekening van de gemeenten en moet worden betaald. Het bedrag per persoon en per dag varieert naar gelang van de bestemming en kan in de loop van het jaar worden gewijzigd.
6.2 Betaalde activiteiten die door de camping worden aangeboden, ter plaatse te betalen
Sommige activiteiten die door de camping of een van haar dienstverleners worden aangeboden zijn facultatief en tegen betaling. Er wordt gepreciseerd dat de toegang tot het zwembad van de camping geen betalende activiteit is. Als u vragen hebt, staat onze reserveringscentrale tot uw beschikking op 04.74.37.71.91 (prijs van een lokaal gesprek afhankelijk van uw operator).
6.3. De borgsom
Voor elk verblijf op de camping wordt uiterlijk op de dag van aankomst op de camping een borgsom gevraagd van 100€ voor staanplaatsen en 200€ of 300€ voor huuraccommodaties. De borg kan worden betaald met een creditcard of een cheque. De borgsom wordt in zijn geheel terugbetaald op de dag van vertrek of uiterlijk binnen twee weken, na controle van de schoonmaak en een bevredigende staat van de uitrusting. Indien dit niet het geval is, zal de waarborg volledig worden ingehouden. Schade die het als waarborg betaalde bedrag overschrijdt, zal aan de Klant in rekening worden gebracht na aftrek van de waarborgsom. In het geval van een borgsom in contanten en indien de Cliënt het bedrag onmiddellijk na zijn vertrek wenst terug te ontvangen, dient hij uiterlijk de dag voor zijn vertrek een afspraak te maken voor het opmaken van een inventaris van zijn accommodatie.
6.4. Garantie van een specifieke standplaats
De kampeerplaatsen worden door de camping toegewezen op basis van beschikbaarheid, om de planning te optimaliseren. Deze toewijzing kan te allen tijde worden gewijzigd voordat de sleutels worden overhandigd. Alleen de plaats, de data en het type accommodatie zijn gegarandeerd.
6.8. Facultatieve faciliteiten
De camping biedt optionele uitrusting zoals koelkast, beddengoed, handdoeken, barbecue, enz. Deze uitrusting wordt op verzoek en afhankelijk van de beschikbaarheid verstrekt. Als u vragen heeft, staat onze reserveringsafdeling tot uw beschikking op 04.75.37.71.91 (prijs van een lokaal gesprek afhankelijk van uw operator).
Artikel 7. Partnervoordelen en promotionele aanbiedingen
Promotieaanbiedingen zijn onderworpen aan bepaalde voorwaarden en kunnen niet worden gecombineerd, tenzij anders vermeld. Partnervoordelen en promotionele aanbiedingen kunnen niet worden toegepast op een boeking die al geheel of gedeeltelijk is betaald. In deze gevallen kunnen klanten verschillende prijzen hebben betaald voor hetzelfde verblijf. Klanten die de hogere prijs hebben betaald, hebben geen recht op terugbetaling van het verschil tussen de prijs die zij hebben betaald en de actieprijs. Om een partnervoordeel te kunnen genieten, moet de Klant het voordeel van dit voordeel rechtvaardigen overeenkomstig de met de dienstverlener overeengekomen bepalingen. De houders van partner-uitkeringen moeten houders van de vakantiedagen zijn. De Camping zal de toepasbaarheid van het aanbod controleren. In geval van fraude zal het bedrag van de korting van de Klant worden gevorderd.
Artikel 8. Terugtrekking
De Klant wordt ervan in kennis gesteld dat, overeenkomstig artikel L. 121-20-4 van het Wetboek van Consumentenrecht, de verkoop van woondiensten die op een bepaalde datum of een bepaald uur worden geleverd, niet onderworpen is aan de bepalingen betreffende de herroepingstermijn die van toepassing zijn op de verkoop op afstand. Er is dus geen herroepingsrecht van toepassing op de verkoop van vakanties door de Camping.
Artikel 9. Wijziging van de reservering/het verblijf
Elk verzoek tot wijziging moet ten minste 10 dagen voor de aanvang van het verblijf worden ingediend. Het is aan de Klant om het verzoek aan de Camping te doen per aangetekende brief met ontvangstbevestiging aan het adres van de Camping of door een e-mail te sturen naar het volgende adres contact@lebardou.com. De camping zal alles in het werk stellen om aan de aanvraag te voldoen, afhankelijk van de beschikbaarheid en de geldende tarieven. Indien de wijziging niet mogelijk of aanvaardbaar is, moet de Klant het verblijf maken zoals oorspronkelijk gepland of het annuleren.
Artikel 10. Annulering van het verblijf (niet gedekt door de annulerings-/onderbrekingsverzekering)
10.1. Annulering door de camping
Behalve in geval van overmacht, zal het verblijf volledig worden terugbetaald. Deze annulering kan in geen geval aanleiding geven tot de betaling van schadevergoeding en interesten.
10.2. Gehele of gedeeltelijke annulering door de Cliënt
Het is aan de Klant om de Camping hiervan in kennis te stellen per aangetekende brief met ontvangstbevestiging aan het adres van de Camping of door een e-mail met ontvangstbevestiging te sturen naar het volgende adres contact@lebardou.com.
De datum van ontvangst van de annulering is bepalend voor de eventuele annuleringskosten.
Bij gebreke van een schriftelijke kennisgeving in de bovengenoemde voorwaarden, zal de Klant het volledige bedrag verschuldigd voor de reservering moeten betalen.
Het tarief van de annuleringskosten is als volgt:
- Vóór de 61e dag vóór het verblijf: 10% van het totale huurbedrag plus eventuele bijkomende kosten (administratiekosten, verzekering, enz.) zullen in rekening worden gebracht.
- Tussen de 60e en de 31e dag voor het verblijf: 30% van het totaalbedrag van de huur, alsmede de bijkomende kosten (dossierkosten, verzekering, enz.) worden in rekening gebracht.
- Tussen de 30e en de 16e dag voor het verblijf: 50% van het totaalbedrag van de huur plus de bijkomende kosten (administratiekosten, verzekering, enz.) zullen in rekening worden gebracht.
- Minder dan 15 dagen voor het verblijf of in geval van no-show: het totaal verschuldigde bedrag voor de reservering zal in rekening worden gebracht.
Er wordt duidelijk gesteld dat ongeacht de datum van annulering.
10.3. Volledige of gedeeltelijke annulering door COVID
Voor alle verblijven geboekt tijdens het seizoen 2022, kunt u uw verblijf annuleren of wijzigen** tot 1 dag voor uw aankomst, om een reden die verband houdt met Covid-19*. U krijgt ofwel een terugbetaling ofwel een niet-terugbetaalbare waardebon die 18 maanden geldig is vanaf de datum van afgifte. Deze bepalingen vormen een aanvulling op onze huidige AV.
* De camping moet sluiten, uw woonplaats is ingesloten, grenssluiting wegens Covid-19, een van de deelnemers heeft Covid-19 op het moment van vertrek.
** onder voorbehoud van beschikbaarheid van accommodatie op het moment van annulering
Artikel 11. Verloop van het verblijf
11.1 Aankomst- en vertrektijden
Op kale staanplaatsen - Aankomst vanaf 12 uur en vertrek voor 10 uur.
Voor gehuurde accommodatie - Accommodatie is beschikbaar vanaf 16.00 uur en moet op de dag van vertrek uiterlijk om 10.00 uur worden verlaten.
In het geval dat een Klant niet in staat is om de aankomsttijden te respecteren, is het zijn verantwoordelijkheid om onmiddellijk contact op te nemen met de Receptie om te proberen een oplossing te vinden. In geval van niet verschijnen binnen 24 uur voor de geplande aankomstdatum en zonder schriftelijke kennisgeving aan de Camping met vermelding van een definitieve datum, behoudt de Camping zich het recht voor de accommodatie/kampeerplaats te koop aan te bieden.
Er zal geen terugbetaling of compensatie plaatsvinden. In geval van verlate aankomst of vervroegd vertrek zal geen vermindering worden toegepast.
In geval van vertraging bij het overhandigen van de sleutels / het vrijgeven van de staanplaats, zal een extra nacht in rekening worden gebracht.
11.2 Duur van het verblijf
Op kampeerplaatsen - Tijdens het hoogseizoen*, minimum verblijf van 7 nachten afhankelijk van beschikbaarheid. In het laagseizoen*, minimale duur van 1 nacht of 3 nachten voor het Hemelvaart/Whitsun weekend, afhankelijk van beschikbaarheid.
In huuraccommodatie - Tijdens het hoogseizoen*, minimum verblijf van 7 nachten volgens beschikbaarheid. In het laagseizoen*, minimum verblijf van 2 nachten of 3 nachten in het weekend van Hemelvaart/Whitsun, afhankelijk van beschikbaarheid.
11.3 Check-in / Check-out
Check-in - Bij aankomst controleert de receptie het saldo van de klant. De Klant moet het saldo volledig betaald hebben, een officieel en geldig identiteitsbewijs voorleggen en de waarborgsom storten volgens de hierboven vermelde voorwaarden. Na registratie van de aankomst van de Klant, zal de Receptie de Klant de sleutels van de huuraccommodatie, de eventuele toegangskaart tot de camping, en de reglementaire informatie overhandigen. Het is de verantwoordelijkheid van de Klant om bij aankomst de inventaris te controleren en eventuele gebreken binnen de dag na aankomst te melden.
Check-out - Het is de verantwoordelijkheid van de klant om de accommodatie voor 10 uur 's ochtends schoon en opgeruimd op te leveren. Indien dit niet het geval is, kan een vergoeding voor het schoonmaken van de woning in rekening worden gebracht, die overeenkomt met het bedrag van de schoonmaakkosten. Evenzo kan elk voorwerp dat gebroken, verloren of beschadigd is tijdens het verblijf in rekening worden gebracht aan de Klant. De waarborgsom zal worden terugbetaald overeenkomstig de hierboven vermelde voorwaarden.
11.4 Huisregels
Tijdens het verblijf verbindt de Klant zich ertoe het huishoudelijk reglement van de camping na te leven, dat beschikbaar is/aanwezig is bij de receptie en op de website van de camping. Deze regels zijn van toepassing op alle personen die bij hem verblijven of onder zijn verantwoordelijkheid vallen.
Behoudens andersluidende bepalingen in het huishoudelijk reglement van de camping of uitdrukkelijke toestemming van de camping, is het plaatsen van een tent verboden op de staanplaatsen voor huuraccommodaties.
In geval van duidelijke niet-naleving van dit reglement kan de directeur van de camping sancties opleggen die kunnen gaan tot de ontbinding van het contract, met name in geval van storend gedrag dat de rust en sereniteit van de receptie verstoort of in geval van gewelddadig gedrag, beledigende, racistische of bedreigende uitlatingen aan het adres van andere Klanten, het personeel van de camping of haar partners of leveranciers. De Cliënt wordt ervan in kennis gesteld dat de toegang tot de accommodatie ook kan worden geweigerd.
11,5 Huisdieren
Per kampeerplaats zijn twee huisdieren toegestaan, mits deze bij de reservering of bij aankomst ter plaatse worden aangemeld. Huisdieren mogen niet vrij rondlopen en moeten aangelijnd zijn, ook op de gehuurde staanplaats. Zij zijn niet toegestaan in de waterzone, de kinderspeelplaats en de sanitaire blokken. Uitwerpselen van dieren moeten door de Klant worden verzameld en hun gedrag mag de rust van andere gasten niet verstoren. De klant wordt verzocht zijn/haar hond niet alleen te laten. De opvang van dieren is onderworpen aan twee voorwaarden: - geldige vaccinatie tegen rabiës - identificatie door tatoeage of chip gecertificeerd door een kaart afgegeven door de Société Centrale Canine. De klant moet het gezondheidsdossier van het dier meebrengen. Gevaarlijke of agressieve dieren (met inbegrip van honden van de 1e en 2e categorie) en exotische dieren worden niet aanvaard.
11.6 Bezoekers
Elke bezoeker die door de Klant wordt uitgenodigd, moet worden gemeld en geregistreerd bij de receptie van de camping. De Camping behoudt zich het recht voor de toegang tot de diensten van de Camping te weigeren. De Bezoeker is verplicht het Reglement van de Camping na te leven.
Voor iedere bezoeker vanaf 7 jaar, die langer dan 2 uur op de camping verblijft, moet een vergoeding worden betaald. Het bedrag wordt vastgesteld volgens het geldende tarief. Voor minder dan 2 uur worden bezoekers gratis toegelaten op het terrein, maar zonder toegang tot het waterpark. Hun voertuig is niet toegestaan op de camping en moet op de gemeenschappelijke parkeerplaats blijven.
Artikel 12. Aansprakelijkheid
Openluchthotels vallen niet onder de aansprakelijkheid van hoteliers als bedoeld in artikel 1952 van het Burgerlijk Wetboek. Bijgevolg kan de camping niet aansprakelijk worden gesteld voor verlies, diefstal of beschadiging van persoonlijke bezittingen, zowel op de camping, de parkings als in de gemeenschappelijke ruimten (fietsruimten, toiletten, enz.). Er wordt op gewezen dat parkeren op eigen risico van de Klant geschiedt. De Klant is verplicht een verzekering tegen wettelijke aansprakelijkheid af te sluiten en, indien nodig, contact op te nemen met zijn gebruikelijke verzekeringsmaatschappij om de garanties van zijn allesomvattende inboedelverzekering uit te breiden tot de tijdens het verblijf bewoonde accommodatie.
Voor alle stadia van de toegang tot de Websites, het reserveringsproces en de daaropvolgende diensten, heeft de Vennootschap slechts een middelenverbintenis. Hoewel de Camping alles in het werk stelt om de dienstverlening operationeel te houden, kan zij geen enkele garantie bieden voor de continuïteit van de toegang tot haar Websites en wijst derhalve alle aansprakelijkheid af voor eventuele directe en/of indirecte schade die wordt veroorzaakt door de onmogelijkheid om deze geheel of gedeeltelijk te raadplegen of die kan voortvloeien uit het gebruik van de dienst door een internetgebruiker. De Camping kan niet strafrechtelijk of civielrechtelijk aansprakelijk worden gesteld voor de gevolgen van ongepast of ongeoorloofd gebruik van de Websites of de inhoud daarvan door gebruikers of enige andere derde partij.
De Camping kan niet aansprakelijk worden gesteld voor eventuele foutieve, misleidende of onjuiste informatie in de catalogi of op de Websites betreffende de Campings, in het bijzonder de presentatie foto's, beschrijvingen, activiteiten, vrijetijdsbesteding, diensten en openingsdata, als gevolg van de communicatie door derden van foto's waarvan zij hebben verklaard de rechten te bezitten.
De Camping kan niet aansprakelijk worden gesteld voor de niet-uitvoering of slechte uitvoering van het gesloten contract, in geval van schuld van de Klant, in geval van overmacht of de onvoorzienbare en onoverkomelijke daad van een derde die geen verband houdt met de levering van de in het contract voorziene diensten. In geval van aansprakelijkheid van de Camping, om welke reden dan ook, is een eventuele schadevergoeding beperkt tot het bedrag van het verblijf.
Artikel 13. Klachten
Elke klacht moet door de Klant tijdens zijn verblijf aan de Camping worden gemeld, zodat deze de non-conformiteit kan verhelpen of vaststellen. Indien de non-conformiteit niet ter plaatse kan worden verholpen, kan de Klant een schriftelijke klacht sturen naar de Klantendienst, zodat deze de situatie kan trachten te verhelpen. Om de klacht zo goed mogelijk te kunnen bestuderen, wordt de Klant verzocht zo snel mogelijk alle feitelijke elementen (foto's, video's, enz.) te verstrekken die hij/zij kan verzamelen, behalve indien de non-conformiteit ter plaatse door de Camping werd vastgesteld. Elke klacht met betrekking tot het verblijf van de Klant moet door de Klant per post worden gestuurd naar het adres van de camping of per e-mail naar contact@lebardou.com, of naar het e-mailadres van de camping. Geen enkele klacht kan in aanmerking worden genomen voor een incident dat niet tijdens het verblijf aan de campingbeheerder werd gemeld.
Artikel 14. Bescherming van persoonsgegevens
14.1 Verzamelen van gegevens
Bij het surfen op onze websites wordt informatie verzameld over onze klanten.
Er zijn 3 categorieën van informatie:
- De gegevens die de Klant bij de reserveringsaanvraag aan ons meedeelt: naam, voornaam en geboortedatum van alle deelnemers, postadres, e-mailadres, telefoonnummer.
In geval van een pre-incheck heeft de klant toegang tot zijn klantenruimte en kan hij de volgende gegevens invullen: die met betrekking tot het voertuig (nummerplaat, kleur en merk van het voertuig) en die met betrekking tot het in de reservering vermelde huisdier (categorie en tatoeagenummer).
- Informatie die wij automatisch verzamelen: cookies (zie Cookiegebruiksbeleid).
- Informatie die wij van derden verzamelen.
Al deze informatie wordt door de onderneming als vertrouwelijk beschouwd. Het wordt uitsluitend gebruikt door de interne diensten van CAMPING LE BARDOU, om het verzoek van de Cliënt te verwerken en om de communicatie en de aan de Cliënten aangeboden diensten te versterken en te personaliseren.
14.2. Verspreiding van persoonsgegevens aan een derde
De Klant wordt ervan in kennis gesteld dat de hem betreffende persoonsgegevens door dienstverleners van de Camping, zoals Guestapp en Coolncamp, worden gebruikt om zijn mening over het verblijf te verzamelen en om zijn verblijf op de Camping te vergemakkelijken. Deze dienstverleners gebruiken de persoonsgegevens alleen in het kader van hun partnerschap met de Camping en uitsluitend voor het doel van laatstgenoemde. Zij zien er formeel van af om aan wie dan ook persoonlijke of nominatieve informatie mee te delen die de Cliënt zou kunnen identificeren of die inbreuk zou kunnen maken op zijn/haar privacy.
De Klant heeft de mogelijkheid bezwaar te maken tegen de verspreiding van zijn persoonsgegevens onder partners via het adres contact@lebardou.com.
Overeenkomstig de beschikking van 20 december 2017, kan de Klant verzoeken:
- Toegang tot zijn persoonlijke gegevens;
- Rectificatie en verwijdering van hun persoonsgegevens (recht om te worden vergeten);
- Het recht op gegevensoverdraagbaarheid;
- Het recht om bezwaar te maken tegen de verwerking van hun gegevens;
- om de toestemming in te trekken of het gebruik van hun gegevens te beperken;
- Het recht om richtlijnen vast te stellen betreffende het bewaren, verwijderen en meedelen van persoonsgegevens na iemands overlijden en om zich te verzetten tegen telefonische colportage door zich in te schrijven op de BLOCTEL-lijst;
- Het recht om een klacht in te dienen bij de CNIL of de toezichthoudende autoriteit van hun woonplaats.
Daartoe volstaat het de aanvraag in te dienen per e-mail op contact@lebardou.com, of per post op het volgende adres: CAMPING LE BARDOU - 260 Rue Olivier de Serres 07170 ST-GERMAIN. Voor elk verzoek moet om veiligheidsredenen een geldig legitimatiebewijs worden meegestuurd en een kopie van de ontvangen mededeling om de verwerking van uw verzoek te vergemakkelijken.
Artikel 15: Beeld
Tijdens het verblijf kan de Klant op de site gefotografeerd of gefilmd worden. Door de Algemene Verkoopvoorwaarden te aanvaarden, geeft de Klant de Camping, haar vertegenwoordigers en elke persoon die met toestemming van de Camping handelt, de toestemming om zijn afbeelding vast te leggen, te reproduceren, mee te delen, te verspreiden en te exploiteren. Deze toestemming geldt ook voor alle personen die bij de Klant verblijven. Niettemin kan de Klant schriftelijk bezwaar maken tegen deze praktijk bij de Receptie van de Camping. Deze beelden kunnen worden gebruikt voor promotionele, commerciële of interne en externe communicatiedoeleinden, op elk type medium dat tot op heden bekend of onbekend is (internet, papier, audiovisueel, enz.). Dit gebruik mag niet langer duren dan 7 jaar. De Vennootschap onthoudt zich uitdrukkelijk van elk gebruik van de beelden dat een inbreuk zou kunnen vormen op de persoonlijke levenssfeer of de goede naam, en van elk gebruik van de beelden in om het even welk medium van pornografische, racistische of xenofobe aard of van elk ander nadelig gebruik. De Cliënt erkent dat hij geen aanspraak kan maken op enige vergoeding voor de exploitatie van de rechten in kwestie.
Artikel 16. Toepasselijk recht, rechterlijke bevoegdheid en bemiddeling
De huidige Algemene Verkoopsvoorwaarden zijn onderworpen aan het Franse recht en elk geschil met betrekking tot de toepassing ervan valt onder de bevoegdheid van de rechtbanken van de Ardèche, ongeacht het land van herkomst van de Klant. In geval van een klacht kan de Klant, nadat hij zich overeenkomstig de klachtenprocedure tot de klantendienst van de Camping heeft gewend, binnen een termijn van maximaal één jaar vanaf de datum van de schriftelijke klacht, per aangetekende brief aan de exploitant, de zaak voorleggen aan een consumentenbemiddelaar. De contactgegevens van de bemiddelaar die door de Klant kan worden gecontacteerd, zijn de volgende Het CMAP (Centre de Médiation et d'Arbitrage de Paris - CCI de Paris) www.cmap.fr
In toepassing van de bepalingen van artikel 1368 van het Burgerlijk Wetboek wordt uitdrukkelijk overeengekomen dat de in de informatiesystemen van de Vennootschap en/of haar partners opgeslagen gegevens bewijskracht hebben. Aldus zullen de aldus opgeslagen gegevens op computer of elektronische media, indien deze door de Vennootschap als bewijs worden overgelegd in een geschil of andere procedure, toelaatbaar, geldig en afdwingbaar zijn tussen de partijen.
Artikel 17. Gedeeltelijke niet-geldigverklaring van de Algemene Verkoopvoorwaarden
Indien één van de clausules van deze Algemene Verkoopsvoorwaarden nietig zou zijn ten gevolge van een wijziging in de wetgeving, de reglementering of een gerechtelijke beslissing, zal dit op geen enkele wijze de geldigheid en de naleving van deze Algemene Verkoopsvoorwaarden beïnvloeden.
* Voor het jaar 2022 is het hoogseizoen als volgt: van 02 juli tot 27 augustus 2022