Ik boek mijn camping online

100% veilige boeking, onmiddellijke bevestiging!

  • Options
  • Verzekering
  • Contactgegevens
  • Betaling
  • Bevestiging
Camping du Lac de Bonnefon
de details van uw reservering
Chalet CONFORT 20 m² (1 chambre)
Chalet CONFORT 20 m² (1 chambre)
2 Pers. inbegrepen / 2 Pers. max.
Bonnefon, 12800 NAUCELLE
Aankomst : 06/09/2025

Vertrek : 13/09/2025
samenvatting van het bedrag : 294,30 €
  • Bedrag van het verblijf279,30 €
  • Reserveringskosten15,00 €
  • Options0,00 €
  • Verpakte aanbiedingen0,00 €
  • Verzekering annulering0,00 €
  • Totaal bedrag294,30 €
  • Borg98,79 €
  • Evenwicht195,51 €
uw opties invoeren
Extra opties
Prijzen per eenheid
Huisdier
50,00 €
Babypakket (bedje, stoel, badje)
20,00 €
Huur barbecue
21,00 €
Lakenpakket
18,00 €
Handdoeken per persoon
5,00 €
Huur televisie
28,00 €
Eindschoonmaak
75,00 €
Extra auto/motor
21,00 €
Algemene verkoopsvoorwaarden
Lees de algemene verkoopsvoorwaarden
ALGEMENE VERKOOPVOORWAARDEN
Reservering van accommodatie of standplaatsen voor toerisme door particulieren

Contactgegevens van de aanbieder :
•CAMPING DE BONNEFON SAS - RCS Rodez : 918 416 488
•Lieu-dit de Bonnefon,12 800 NAUCELLE, FRANCE
•Telefoon : +33 (0)5 65 69 33 20 , Mail : camping-du-lac-de-bonnefon@wanadoo.fr , www.camping-du-lac-de-bonnefon.com

DEFINITIES :
BESTELLING of RESERVERING of VERHUUR: Aankoop van diensten.
DIENSTEN: seizoensverhuur van accommodatie of kale standplaatsen toerisme.
ACCOMMODATIE: Tent, caravan, mobiele recreatiewoning en lichte recreatiewoning.

ARTIKEL 1 - TOEPASSINGSGEBIED
Deze Algemene Verkoopvoorwaarden zijn, zonder beperking of voorbehoud, van toepassing op elke verhuur van accommodaties of kale standplaatsen op camping Lac de Bonnefon, geëxploiteerd door Camping de Bonnefon SAS (de Aanbieder), aan niet-professionele klanten (de Klanten of de Klant), op haar website www.camping-du-lac-de-bonnefon.com of per telefoon, post of e-mail, of op een plaats waar de Aanbieder de Diensten op de markt brengt. Zij zijn niet van toepassing op de verhuur van standplaatsen voor mobiele recreatiewoningen (stacaravans) die onder een recreatie-contract vallen.
De belangrijkste kenmerken van de Diensten worden gepresenteerd op de website www.camping-du-lac-de-bonnefon.com of op een schriftelijke drager - op papier of elektronisch - in geval van een reservering op een andere wijze dan via een bestelling op afstand.
De Klant is verplicht deze te lezen alvorens een bestelling te plaatsen. De keuze en aankoop van een Dienst is uitsluitend de verantwoordelijkheid van de Klant.
Deze Algemene Verkoopvoorwaarden zijn van toepassing met uitsluiting van alle andere voorwaarden van de Dienstverlener, met name die welke van toepassing zijn op andere marketingkanalen voor de Diensten.
Deze Algemene Verkoopvoorwaarden zijn te allen tijde toegankelijk op de Website en prevaleren, indien nodig, boven elke andere versie of elk ander contractueel document. De versie die van toepassing is op de Klant is de versie die geldt op de Website of die door de Dienstverlener wordt meegedeeld op de datum waarop de Klant de Bestelling plaatst.
Behoudens tegenbewijs vormen de in het computersysteem van de Dienstverlener geregistreerde gegevens het bewijs van alle met de Klant aangegane transacties.
Onder de voorwaarden bepaald door de Franse wet op de gegevensbescherming en de Europese verordening op de gegevensbescherming, heeft de Klant het recht om op elk moment, indien de verwerking niet essentieel is voor de uitvoering van de bestelling en het verblijf en de gevolgen ervan, toegang te krijgen tot alle persoonsgegevens, deze te corrigeren en er bezwaar tegen te maken, door te schrijven naar :
CAMPING DE BONNEFON, Lieu-dit Bonnefon, 12800 NAUCELLE, FRANCE
De Klant verklaart kennis te hebben genomen van deze Algemene Verkoopvoorwaarden en deze te hebben aanvaard, hetzij door het daartoe bestemde vakje aan te kruisen voordat de online bestelprocedure wordt uitgevoerd, hetzij door de algemene gebruiksvoorwaarden van de website www.camping-du-lac-de-bonnefon.com aan te kruisen, hetzij, in het geval van off-line reserveringen, door elk ander passend middel.

ARTIKEL 2 - VOORBEHOUDEN
De Klant selecteert op de website of verstrekt informatie op een door de Aanbieder verstuurd document de diensten die hij wenst te bestellen, volgens de volgende procedures:
U kunt reserveren via onze website www.camping-du-lac-de-bonnefon.com , telefonisch of per e-mail.
Alle reserveringsaanvragen moeten vergezeld gaan van :
•betaling van een voorschot van 30% van de kosten van het verblijf, inclusief de prijs van de geboekte diensten, en, indien van toepassing, de toeristenbelasting,
•15 euro reserveringskosten voor verhuur en kale standplaatsen
•en de bijdrage voor de annuleringsverzekering (indien onderschreven).
De gemaakte reservering is pas contractueel bindend na ontvangst door u van een schriftelijke reserveringsbevestiging, per e-mail, waarin alle informatie met betrekking tot uw verblijf wordt samengevat.
Het saldo van de prijs van het verblijf, inclusief de prijs van de geboekte diensten en, indien van toepassing, de toeristenbelasting, moet uiterlijk 30 dagen voor het begin van het verblijf worden betaald. Indien het saldo niet binnen bovengenoemde termijn wordt betaald, wordt het verblijf als geannuleerd beschouwd en zijn onze hieronder beschreven annuleringsvoorwaarden van toepassing. Elke reservering die minder dan 30 dagen voor de aankomstdatum wordt gemaakt, moet op het moment van de reservering volledig worden betaald met een creditcard, tenzij u over gunstiger voorwaarden wordt geïnformeerd.
Herroepingsrecht: Volgens artikel L. 221-28 12° van de Franse consumentenwet is het herroepingsrecht niet van toepassing op diensten op het gebied van logies, vervoer, catering en vrijetijdsbesteding die op een bepaalde datum of een bepaald tijdstip worden verleend.
Maximumcapaciteit: Om veiligheids- en verzekeringsredenen mag het aantal personen niet groter zijn dan de capaciteit van de geboekte accommodatie of staanplaats (1 tot maximaal 8 personen, afhankelijk van de capaciteit van de accommodatie of staanplaats), inclusief pasgeborenen. Indien wij bij aankomst constateren dat de maximale capaciteit van de gereserveerde accommodatie of staanplaats wordt overschreden, behouden wij ons het recht voor u de toegang tot de gereserveerde accommodatie of staanplaats te weigeren, zonder dat wij de prijs van het verblijf terugbetalen.
Klanten - Minderjarigen: Om veiligheidsredenen worden minderjarigen die tijdens hun verblijf niet door hun ouders of grootouders worden begeleid, niet op onze camping toegelaten, tenzij wij u dit voor uw aankomst per e-mail hebben laten weten.
Het is de verantwoordelijkheid van de Klant om de juistheid van de Bestelling te controleren en de Aanbieder onmiddellijk op de hoogte te stellen van eventuele fouten. De Bestelling wordt pas als definitief beschouwd wanneer de Aanbieder de Klant per e-mail of post een bevestiging van de aanvaarding van de Bestelling heeft gestuurd, of door ondertekening van het contract in geval van een boeking rechtstreeks in de lokalen waar de Aanbieder de Diensten op de markt brengt.
Elke op de website www.camping-du-lac-de-bonnefon.com geplaatste bestelling vormt de vorming van een contract tussen de Klant en de Aanbieder. Alle bestellingen zijn persoonlijk en kunnen in geen geval worden overgedragen.

ARTIKEL 3 - PRIJZEN
De door de Aanbieder aangeboden Diensten worden geleverd tegen de prijzen die gelden op de website www.camping-du-lac-de-bonnefon.com, of op elk ander informatiemedium van de Aanbieder, op het moment dat de Klant de bestelling plaatst. De prijzen zijn uitgedrukt in euro, exclusief belasting en BTW.
De prijzen houden rekening met eventuele kortingen die door de Aanbieder worden toegekend op de website www.camping-du-lac-de-bonnefon.com of op enig informatie- of communicatiemedium.
Deze tarieven zijn vast en niet herzienbaar tijdens hun geldigheidsduur, zoals aangegeven op de website www.camping-du-lac-de-bonnefon.com, in de e-mail of in het schriftelijke voorstel dat aan de Klant wordt toegestuurd. Na deze geldigheidsduur vervalt het aanbod en is de Aanbieder niet langer gebonden aan de prijzen.
De prijzen zijn exclusief verwerkings- en administratiekosten, die aanvullend worden gefactureerd, zoals aangegeven op de website www.camping-du-lac-de-bonnefon.com of in de vooraf aan de Klant toegestuurde informatie (post, e-mail, enz.) en berekend voordat de Bestelling wordt geplaatst. Een factuur wordt door de verkoper opgesteld en uiterlijk bij de betaling van het saldo van de prijs aan de klant overhandigd.

3.1. TOERISTENBELASTING
De toeristenbelasting, die voor rekening van de gemeente wordt geïnd, is niet in de prijzen inbegrepen. Het bedrag ervan wordt bepaald per persoon en per dag en varieert naargelang de bestemming. Deze moet worden betaald bij de betaling van de Dienst en wordt afzonderlijk op de factuur vermeld.

ARTIKEL 4 - BETALINGSVOORWAARDEN
4.1. PREPAYMENT
De vooruitbetaalde bedragen zijn voorschotten. Zij vormen een voorschot op de totale door de Klant verschuldigde prijs.
Een voorschot van 30% van de totale prijs voor de levering van de bestelde Diensten is vereist wanneer de Klant de bestelling plaatst. Het moet worden betaald bij ontvangst van het definitieve huurcontract en bij het terug te sturen exemplaar worden gevoegd. Het zal worden afgetrokken van het totale bedrag van de bestelling.
Zij kan niet worden terugbetaald door de aanbieder als gevolg van een annulering door de klant.
Het saldo van het verblijf moet 30 dagen voor de datum van aankomst volledig zijn betaald (op straffe van annulering van deze huur).

4.2. BETALINGEN
Betalingen door de Klant worden pas als definitief beschouwd wanneer de verschuldigde bedragen door de Aanbieder zijn geïnd.
In geval van laattijdige betaling en betaling van de verschuldigde bedragen door de Klant na de hierboven vermelde termijn, of na de betalingsdatum vermeld op de aan de Klant toegezonden factuur, zullen door de Dienstverlener van rechtswege en zonder enige formaliteit of voorafgaande ingebrekestelling boetes voor laattijdige betaling worden verkregen ten belope van 3% van het bedrag inclusief BTW van de prijs van de levering van de Diensten.
Te late betaling leidt tot de onmiddellijke betaling van alle door de Klant verschuldigde bedragen, onverminderd elke andere actie die de Dienstverlener in dit verband tegen de Klant kan ondernemen.

4.3. NIET-NALEVING VAN DE BETALINGSVOORWAARDEN
Bovendien behoudt de Dienstverlener zich het recht voor om, in geval van niet-naleving van de hierboven vermelde betalingsvoorwaarden, de levering van de door de Klant bestelde Diensten op te schorten of te annuleren en/of de uitvoering van zijn verplichtingen op te schorten nadat de ingebrekestelling zonder gevolg is gebleven.

ARTIKEL 5 - DIENSTVERLENING
5.1. VERLENING EN GEBRUIK VAN DIENSTEN
De accommodatie kan op de dag van aankomst vanaf 16.00 uur worden betrokken en moet op de dag van vertrek om 10.00 uur worden verlaten. Voor sleutels die na 10.00 uur worden ingeleverd, worden extra kosten in rekening gebracht.
De standplaats mag worden ingenomen vanaf 15.00 uur op de dag van aankomst en moet voor 12.00 uur op de dag van vertrek worden verlaten.
Het saldo van het verblijf moet volledig worden betaald
•30 dagen voor de aankomstdatum (op straffe van annulering van deze huur)
De accommodaties en standplaatsen zijn ontworpen voor een bepaald aantal personen en kunnen niet door een groter aantal personen worden bezet.
De accommodatie en de staanplaatsen moeten in dezelfde staat van netheid worden teruggebracht als bij de levering. Indien dit niet het geval is, moet de huurder een vast bedrag van 75 € betalen voor de schoonmaak. Eventuele schade aan de accommodatie of toebehoren zal onmiddellijk op kosten van de huurder worden hersteld. De inventaris aan het einde van de huurperiode moet precies dezelfde zijn als aan het begin.

5.2. BORGSOM
Voor accommodatiehuur wordt van de klant een borg van €250 voor de huurwoning en €75 voor de schoonmaak gevraagd op de dag dat de sleutels worden overhandigd. Deze borg kan per creditcardafdruk of contant worden betaald. De borg wordt betaald om eventuele schade aan de campingeigendommen in het algemeen te dekken. Indien het bedrag van de waarborg onvoldoende is, verbindt de klant zich ertoe het verschil te betalen op vertoon van de factuur voor het herstel van de lokalen. De camping behoudt zich tevens het recht voor om de borg in te houden indien de accommodatie niet schoon wordt opgeleverd.
De borg wordt pas binnen 7 tot 10 dagen na vertrek van de camping aan de klant terugbetaald, na aftrek van eventuele schoonmaakkosten. Deze waarborg vormt geen beperking van de aansprakelijkheid.

ARTIKEL 6 - VERTRAGING, ONDERBREKING OF ANNULERING VAN HET VERBLIJF DOOR DE KLANT
Er wordt geen korting verleend in geval van verlate aankomst, vervroegd vertrek of wijziging van het aantal personen (voor het gehele of een gedeelte van het geplande verblijf).

6.1. MODIFICATIE
In geval van verandering van data of aantal personen, zal de Aanbieder zijn uiterste best doen om verzoeken om een verandering van datum te accepteren binnen de grenzen van de beschikbaarheid, zonder dat dit extra kosten met zich meebrengt; in alle gevallen is dit slechts een inspanningsverplichting, aangezien de Aanbieder de beschikbaarheid van een staanplaats of accommodatie, of van een andere datum niet kan garanderen; in dergelijke gevallen kan een extra vergoeding worden gevraagd.
Elk verzoek om de duur van het verblijf te verkorten zal door de aanbieder worden beschouwd als een gedeeltelijke annulering, waarvan de gevolgen worden geregeld in artikel 6.3.

6.2. ONDERBREKING
Vroegtijdig vertrek geeft geen aanleiding tot enige terugbetaling door de aanbieder.

6.3. ANNULERING
In geval van annulering van de Reservering door de Klant na aanvaarding door de Aanbieder minder dan 30 dagen voor de datum van de gereserveerde Huur, om welke reden dan ook behalve overmacht, zal het bij de Reservering betaalde voorschot, zoals gedefinieerd in artikel 4 - BETALINGSVOORWAARDEN van deze Algemene Verkoopvoorwaarden, automatisch door de Aanbieder worden verworven als schadevergoeding en geen aanleiding geven tot enige terugbetaling.
In alle gevallen van annulering worden de verwerkings- en beheerskosten (artikel 3) door de aanbieder ingehouden.

6.4. ANNULERING IN GEVAL VAN EEN PANDEMIE
6.4.1. In geval van volledige of gedeeltelijke sluiting van het etablissement tijdens de data van het geboekte verblijf (wat wordt beschouwd als een volledig of gedeeltelijk verbod op het ontvangen van publiek, voor zover de Klant rechtstreeks betrokken is bij de toepassing van deze maatregel), waartoe door de overheid is besloten en dat niet aan de Aanbieder kan worden toegeschreven, zullen de door de Klant voor de boeking van het verblijf vooruitbetaalde bedragen binnen een termijn van 3 maanden worden terugbetaald.
De Aanbieder is echter niet gehouden tot enige aanvullende vergoeding buiten deze terugbetaling van de reeds betaalde bedragen voor de boeking van het verblijf.
6.4.2. Onverminderd de bepalingen van artikel 6.3 ANNULERING, zal elke annulering van het verblijf die naar behoren wordt gerechtvaardigd door het feit dat de Klant getroffen is door COVID 19 (infectie) of een andere als pandemie beschouwde infectie, of als contactgeval is geïdentificeerd, en dat deze situatie zijn deelname aan het verblijf op de geplande data in het gedrang zou brengen, aanleiding geven tot de afgifte van een niet terugbetaalbare kredietnota met een geldigheidsduur van 12 maanden.
Eventuele verwerkings- en beheerskosten zoals voorzien in de algemene voorwaarden zullen door de Aanbieder worden ingehouden. In alle gevallen moet de Klant het bewijs leveren van de gebeurtenis waardoor hij in aanmerking komt voor dit annuleringsrecht.
6.4.3. Niettegenstaande de bepalingen van artikel 6.3 ANNULERING, in het geval dat de klant gedwongen is het gehele verblijf te annuleren wegens overheidsmaatregelen die de deelnemers niet toestaan te reizen (algemene of plaatselijke opsluiting, reisverbod, sluiting van de grenzen), ook al kan de camping zijn verplichting nakomen en de klanten verwelkomen, zal de aanbieder een creditnota uitschrijven die overeenkomt met de door de klant betaalde bedragen, verminderd met de verwerkings- en administratiekosten (artikel 3), die door de aanbieder worden ingehouden. Deze tegoedbon is 12 maanden geldig; hij wordt aan het einde van de geldigheidsperiode terugbetaald.
6.4.4 - Indien de Klant een specifieke verzekering afsluit die de in artikel 6.4.2 of artikel 6.4.3 genoemde risico's dekt, zullen de door de Klant ontvangen verzekeringsvergoedingen in mindering worden gebracht op het bedrag van de terugbetaling.

ARTIKEL 7 - VERPLICHTINGEN VAN DE KLANT

7.1. WETTELIJKE AANSPRAKELIJKHEIDSVERZEKERING
De Klant die op een standplaats of in een accommodatie verblijft, moet verzekerd zijn voor wettelijke aansprakelijkheid. Een bewijs van verzekering kan aan de klant worden gevraagd voor het begin van de dienst.

7.2. DIEREN
Huisdieren zijn toegestaan, onder de verantwoordelijkheid van hun eigenaars. Zij worden aanvaard in ruil voor de vaste tarieven van de Aanbieder en moeten ter plaatse worden betaald.

7.3. INTERNE REGLEMENTEN
Het huishoudelijk reglement hangt bij de ingang van het etablissement en bij de receptie. De Klant is verplicht deze te lezen en na te leven. Ze zijn beschikbaar op aanvraag.

ARTIKEL 8 - VERPLICHTINGEN VAN DE DIENSTVERLENER - GARANTIE
De Dienstverlener garandeert de Klant, overeenkomstig de wet en zonder bijkomende betaling, tegen elk gebrek aan overeenstemming of verborgen gebrek dat voortvloeit uit een gebrek in het ontwerp of de uitvoering van de bestelde Diensten.
Om zijn rechten te doen gelden, moet de Klant de Dienstverlener schriftelijk op de hoogte brengen van het bestaan van de gebreken of het gebrek aan overeenstemming binnen een termijn van maximaal 20 dagen na de levering van de Diensten.
De Dienstverlener zal de gebrekkig bevonden diensten zo spoedig mogelijk en uiterlijk 30 dagen nadat het gebrek of de fout door de Dienstverlener is vastgesteld, terugbetalen of (voor zover mogelijk) herstellen. De terugbetaling geschiedt door creditering van de bankrekening van de Klant of door toezending van een bankcheque aan de Klant.
De aansprakelijkheid van de Dienstverlener is beperkt tot de terugbetaling van de daadwerkelijk door de Klant betaalde Diensten. De Dienstverlener is niet verantwoordelijk of aansprakelijk voor vertraging of niet-nakoming als gevolg van het optreden van een in de Franse rechtspraak algemeen erkende overmachtsituatie.
De Diensten die via de website van de Aanbieder www.camping-du-lac-de-bonnefon.com worden aangeboden, voldoen aan de in Frankrijk geldende regelgeving.

ARTIKEL 9 - HERROEPINGSRECHT
Activiteiten in verband met de organisatie en verkoop van verblijven of excursies op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode zijn niet onderworpen aan de herroepingstermijn die geldt voor verkoop op afstand en buiten verkoopruimten, overeenkomstig de bepalingen van artikel L221-28 van het consumentenwetboek.

ARTIKEL 10 - BESCHERMING VAN PERSOONSGEGEVENS
De Dienstverlener, de schrijver van dit document, voert de verwerking van persoonsgegevens uit waarvan de rechtsgrondslag is :
•Ofwel het legitieme belang dat de dienstverlener nastreeft wanneer hij de volgende doeleinden nastreeft
-prospectie
-het beheer van de relatie met haar klanten en prospects,
-de organisatie van, inschrijving voor en uitnodiging voor de evenementen van de aanbieder,
-verwerking, uitvoering, prospectie, productie, beheer en follow-up van de aanvragen en dossiers van cliënten,
-het opstellen van documenten namens haar cliënten.
•Of de naleving van wettelijke en reglementaire verplichtingen wanneer zij de verwerking uitvoert met het oog op :
-de voorkoming van het witwassen van geld en de financiering van terrorisme en de bestrijding van corruptie,
-facturatie,
-boekhouding.
De dienstverlener bewaart de gegevens alleen gedurende de tijd die nodig is voor de activiteiten waarvoor ze zijn verzameld en met inachtneming van de geldende regelgeving.
In dit verband worden de klantgegevens bewaard voor de duur van de contractuele relatie plus 3 jaar ten behoeve van promotie en prospectie, onverminderd de bewaarplicht of verjaringstermijnen.
Met betrekking tot de voorkoming van het witwassen van geld en de financiering van terrorisme worden de gegevens tot 5 jaar na het einde van de relatie met de dienstverlener bewaard. De boekhouding wordt gedurende tien jaar vanaf het einde van het boekjaar bewaard.
De gegevens van potentiële klanten worden gedurende 3 jaar bewaard indien er geen deelname of inschrijving aan de evenementen van de aanbieder heeft plaatsgevonden.
De verwerkte gegevens zijn bestemd voor bevoegde personen van de dienstverlener.
Onder de voorwaarden bepaald door de Franse wet op de gegevensbescherming en de Europese verordening inzake gegevensbescherming, hebben personen het recht op toegang, rectificatie, ondervraging, beperking, overdraagbaarheid en verwijdering van de hen betreffende gegevens.
De bij de uitgevoerde verwerkingen betrokken personen hebben tevens het recht om te allen tijde, om redenen die verband houden met hun bijzondere situatie, bezwaar te maken tegen de verwerking van persoonsgegevens waarvan de rechtsgrondslag het legitieme belang van de dienstverlener is, alsmede het recht om bezwaar te maken tegen commerciële prospectie.
Zij hebben ook het recht om algemene en specifieke richtlijnen vast te stellen waarin wordt bepaald hoe zij bovengenoemde rechten na hun dood willen uitoefenen.
-per e-mail naar het volgende adres: camping-du-la-de-bonnefon@wanadoo.fr
-of per post naar het volgende adres BRAUNSHAUSEN ISABELLE, CAMPING DE BONNEFON SAS, Lieu-dit Bonnefon, 12 800 NAUCELLE, FRANCE vergezeld van een kopie van een ondertekend identiteitsbewijs.
De betrokken personen hebben het recht een klacht in te dienen bij de CNIL.

ARTIKEL 11 - INTELLECTUELE EIGENDOM
De inhoud van de website www.camping-du-lac-de-bonnefon.com is eigendom van de Aanbieder en zijn partners en wordt beschermd door de Franse en internationale wetten inzake intellectuele eigendom.
Elke gehele of gedeeltelijke reproductie, verspreiding of gebruik van deze inhoud is strikt verboden en kan een inbreuk op het auteursrecht vormen.
Bovendien behoudt de Dienstverlener alle intellectuele eigendomsrechten op de foto's, presentaties, studies, tekeningen, modellen, prototypes, enz. die (zelfs op verzoek van de Klant) zijn gemaakt met het oog op de levering van de Diensten aan de Klant. De Klant mag deze studies, tekeningen, modellen, prototypes, enz. niet reproduceren of gebruiken zonder de uitdrukkelijke voorafgaande schriftelijke toestemming van de Dienstverlener, waaraan een financiële tegenprestatie kan worden verbonden.
Hetzelfde geldt voor namen, logo's of, meer in het algemeen, elke grafische voorstelling of tekst die aan de Dienstverlener toebehoort of door hem wordt gebruikt en verspreid.

ARTIKEL 12 - TOEPASSELIJK RECHT - TAAL
Deze algemene verkoopvoorwaarden en de daaruit voortvloeiende verrichtingen worden beheerst door en zijn onderworpen aan het Franse recht.
Deze Algemene Verkoopvoorwaarden zijn opgesteld in het Frans. Indien zij in een of meer vreemde talen zijn vertaald, geldt in geval van geschil alleen de Franse tekst als authentiek.


ARTIKEL 13 - GESCHILLEN
Alle geschillen waartoe de koop- en verkoopverrichtingen die in toepassing van deze algemene verkoopvoorwaarden zijn gesloten aanleiding zouden kunnen geven, zowel wat hun geldigheid, hun interpretatie, hun uitvoering, hun beëindiging en hun gevolgen betreft, en die niet tussen de Dienstverlener en de Klant konden worden opgelost, zullen worden voorgelegd aan de bevoegde rechtbanken onder de voorwaarden van het gemeen recht.
De Klant wordt ervan in kennis gesteld dat hij in geval van een geschil een beroep kan doen op een conventionele bemiddelingsprocedure of op elke andere alternatieve methode van geschillenbeslechting.
In het bijzonder kan hij gratis een beroep doen op de volgende consumentenbemiddelaar:

La Société Médiation Professionnelle
www.mediateur-consommation-smp.fr
24 rue Albert de Mun - 33000 Bordeaux – France

ARTIKEL 14 - PRECONTRACTUELE INFORMATIE - AANVAARDING DOOR DE KLANT
De Klant erkent dat hij, alvorens de Bestelling te plaatsen, op leesbare en begrijpelijke wijze in het bezit is gesteld van deze Algemene Verkoopvoorwaarden en van alle informatie en gegevens bedoeld in de artikelen L 111-1 tot L111-7 van de Franse Consumentenwet, naast de informatie die vereist is krachtens het besluit van 22 oktober 2008 betreffende de voorafgaande informatie die aan de consument moet worden verstrekt over de kenmerken van huuraccommodaties in openluchthotels en, met name
-de essentiële kenmerken van de diensten, rekening houdend met het gebruikte communicatiemedium en de betrokken diensten
-de prijs van de Diensten en aanverwante kosten;
-informatie over de identiteit van de dienstverlener, zijn post-, telefoon- en elektronische contactgegevens en zijn activiteiten, indien deze niet uit de context blijken;
-informatie betreffende wettelijke en contractuele garanties en de uitvoeringsprocedures daarvan; de functionaliteiten van de digitale inhoud en, in voorkomend geval, de interoperabiliteit ervan;
-de mogelijkheid om in geval van een geschil een beroep te doen op conventionele bemiddeling;
-informatie over beëindiging en andere belangrijke contractuele voorwaarden.
Het feit dat een natuurlijke persoon (of rechtspersoon) bestelt op de website www.camping-du-lac-de-bonnefon.com impliceert de volledige aanvaarding van deze Algemene Verkoopvoorwaarden, hetgeen uitdrukkelijk wordt erkend door de Klant, die met name afziet van het recht zich te beroepen op enig tegenstrijdig document, dat niet tegenstelbaar zou zijn aan de Aanbieder.

INTERN REGLEMENT



1. Voorwaarden voor toegang en verblijf

Om toegelaten te worden tot de camping, er zich te vestigen of er te verblijven, moet u daartoe gemachtigd zijn door de beheerder of zijn vertegenwoordiger. Het is de taak van de beheerder erop toe te zien dat de camping in goede staat wordt gehouden en dat dit huishoudelijk reglement wordt nageleefd.
Het verblijf op de camping houdt in dat men de bepalingen van dit reglement aanvaardt en zich ertoe verplicht deze na te leven. Niemand mag zich op de camping vestigen.
Het is daarom verplicht om je te melden bij de receptie. Elke deelnemer aan het verblijf krijgt een polsbandje om de veiligheid van de klanten te garanderen, om van alle faciliteiten gebruik te kunnen maken en om inbraak van buitenaf te voorkomen. Deze moet worden gedragen. Wandelaars zijn niet toegestaan.

2. Politieformaliteiten

Minderjarigen zonder begeleiding van hun ouders worden alleen toegelaten met schriftelijke toestemming van hun ouders.
In toepassing van artikel R. 611-35 van de Code de l'Entrée et du Séjour des Etrangers et du Droit d'Asile (Wetboek van binnenkomst en verblijf van buitenlanders en asielrecht) is de beheerder verplicht om buitenlandse klanten bij aankomst een individueel politieformulier te laten invullen en ondertekenen. Dit moet in het bijzonder het volgende vermelden
1. Volledige naam ;
2. Geboortedatum en -plaats;
3. Nationaliteit ;
4. Gewone verblijfplaats.
Kinderen jonger dan 15 jaar mogen op het formulier van een van de ouders voorkomen..

3. Installatie

De buitenaccommodatie en bijbehorende apparatuur moeten worden geïnstalleerd op de aangegeven locatie in overeenstemming met de instructies van de beheerder of zijn vertegenwoordiger.

4. Receptie

Geopend van maandag tot zondag
- Juli en augustus: 8.30 tot 12.30 uur en 15.00 tot 19.00 uur
- april, mei, juni en september 8.30 tot 12.00 uur en 15.00 tot 18.00 uur.

Bij de receptie vind je alle informatie over de diensten van de camping, de sanitaire voorzieningen, de sportfaciliteiten, de toeristische attracties in de omgeving en andere nuttige adressen.
Klanten kunnen gebruik maken van een systeem voor het verzamelen en afhandelen van klachten.

5. Plaats

Dit reglement hangt bij de ingang van de camping en bij de receptie. Het wordt aan iedere klant gegeven die daarom vraagt.
Voor geclassificeerde campings worden de classificatiecategorie en het aantal toeristische of recreatieve standplaatsen aangegeven. De prijzen van de verschillende diensten worden aan de klant meegedeeld onder de voorwaarden die zijn vastgesteld bij besluit van de minister van Consumentenzaken en kunnen bij de receptie worden geraadpleegd.

6. Regeling van vertrek

De klant wordt verzocht de receptie uiterlijk de dag voor zijn vertrek op de hoogte te brengen van zijn vertrek. In het geval van een huuraccommodatie zal een vertrekinventaris worden opgemaakt. Dit moet plaatsvinden tussen 7.00 en 10.00 uur. We raden je daarom sterk aan om zo vroeg mogelijk te reserveren. Klanten die willen vertrekken voordat de receptie opengaat, moeten hun verblijf de dag ervoor betalen.

7. Lawaai en stilte

Gasten worden verzocht om lawaai of geklets dat de buren zou kunnen storen te vermijden. Geluidsapparatuur moet dienovereenkomstig worden aangepast. Autodeuren en kofferdeksels moeten zo discreet mogelijk worden gesloten.
Honden en andere dieren mogen nooit loslopen. Ze moeten worden aangelijnd en hun uitwerpselen moeten worden opgeruimd.
Ze mogen niet op de camping achtergelaten worden, zelfs niet achter slot en grendel, in afwezigheid van hun eigenaars, die burgerlijk verantwoordelijk voor hen zijn.
De beheerder waarborgt de rust van zijn klanten door tijden vast te stellen waarop volledige stilte heerst: tussen 23.30 uur en 07.30 uur.

8. Bezoekers

Klanten mogen overdag bezoekers ontvangen op de camping. Hij moet de beheerder of zijn vertegenwoordiger hiervan op de hoogte stellen. Bezoekers moeten zich melden bij de receptie. Voor dit bezoek moet worden betaald volgens de tarieven die bij de ingang van de camping en bij de receptie staan aangegeven. Na toestemming van de beheerder of zijn vertegenwoordiger, kunnen bezoekers worden toegelaten tot de camping onder de verantwoordelijkheid van de kampeerders die hen ontvangen. De diensten en voorzieningen van de camping zijn toegankelijk voor bezoekers. Auto's van bezoekers moeten binnen de camping op de door de beheerder of zijn vertegenwoordiger aangewezen plaatsen worden geparkeerd.

9. Voertuigverkeer en parkeren

Binnen de camping mogen voertuigen niet harder rijden dan 10 km/u.
Het verkeer is toegestaan van 8.30 tot 23.00 uur. Tijdens deze uren moeten de voertuigen van de klant binnen de camping op de hem toegewezen plaats worden geparkeerd. Buiten deze tijden kunnen de voertuigen van klanten op de parkeerplaats buiten de camping worden geparkeerd. Klanten worden verzocht hun voertuigen terug te brengen zodra de poorten weer opengaan.
Alleen voertuigen van kampeerders die op de camping verblijven en toegestane bezoekers mogen op de camping rondrijden. Parkeren is ten strengste verboden op plaatsen waar gewoonlijk accommodaties staan, tenzij hiervoor een parkeerplaats is voorzien. Parkeren mag het verkeer niet hinderen en mag de aankomst van nieuwe gasten niet belemmeren.

10. Gedrag en uiterlijk van de voorzieningen

Iedereen dient zich te onthouden van elke handeling die de netheid, de hygiëne en het uiterlijk van de camping en de voorzieningen, met name de sanitaire voorzieningen, zou kunnen schaden.
Het is verboden afvalwater op de grond of in de goten te lozen. Klanten moeten het afvalwater in de daarvoor bestemde voorzieningen lozen.
Huishoudelijk afval, alle soorten afval en papier moeten in de vuilnisbakken worden gedeponeerd. De camping sorteert gescheiden: glascontainer, gele container voor recyclebaar afval en bruine container voor huishoudelijk afval.
Wassen is strikt verboden buiten de daarvoor bestemde bakken.
Voertuigen mogen niet gewassen worden.
Wasgoed mag te drogen worden gehangen in de gemeenschappelijke wasdroger. Het drogen van de was is toegestaan tot 10 uur 's ochtends in de buurt van de accommodatie, op voorwaarde dat het discreet gebeurt en de buren er geen last van hebben. Het mag nooit vanaf bomen worden gedaan.
Om het zwembad in goede hygiënische staat te houden, is alleen zwemkleding toegestaan in het zwembad (geen korte broeken maar zwembroeken of boxershorts). Eten en drinken zijn verboden. Douchen en voetenbaden zijn verplicht.
Beplanting en bloemdecoraties moeten worden gerespecteerd. Het is verboden spijkers in bomen te slaan, takken af te zagen of beplantingen aan te brengen. Het is verboden om met persoonlijke middelen de plaats van een installatie af te bakenen of de grond om te spitten. Elke schade aan de vegetatie, omheiningen, terreinen of voorzieningen van de camping zal aan de verantwoordelijke persoon in rekening worden gebracht.
De staanplaats die tijdens het verblijf wordt gebruikt, moet in dezelfde staat worden gehouden als waarin de kampeerder deze bij aankomst heeft aangetroffen.

11. Veiligheid

a) Vuur.
Open vuur (hout, kolen, enz.) is ten strengste verboden, tenzij toegestaan door de beheerder of zijn vertegenwoordiger.
Kachels moeten in goede staat worden gehouden en mogen niet in gevaarlijke omstandigheden worden gebruikt. In geval van brand moet de directie onmiddellijk op de hoogte worden gebracht. Indien nodig kunnen brandblussers worden gebruikt. Een verbanddoos is beschikbaar bij de receptie.

b) Diefstal.
De directie is verantwoordelijk voor de voorwerpen die in het kantoor worden achtergelaten en heeft een algemene verplichting om toezicht te houden op de camping. Kampeerders blijven verantwoordelijk voor hun eigen voorzieningen en dienen de aanwezigheid van verdachte personen te melden bij de beheerder. Klanten worden verzocht de gebruikelijke voorzorgsmaatregelen te nemen om hun uitrusting veilig te stellen.

12. Spelletjes

In de buurt van de voorzieningen mogen geen gewelddadige of storende spelletjes worden gespeeld.
De vergaderzaal mag niet worden gebruikt voor luidruchtige spelletjes.
Kinderen moeten altijd onder toezicht van hun ouders staan.

13. Garage

Niet-gebruikte apparatuur mag alleen op het terrein worden achtergelaten met toestemming van de directie en alleen op de aangegeven plaats. Voor deze service kunnen kosten in rekening worden gebracht.

14. Overtreding van het campingreglement

In het geval dat een bewoner het verblijf van andere gebruikers verstoort of de bepalingen van dit huishoudelijk reglement niet respecteert, kan de beheerder of zijn vertegenwoordiger, indien hij dit nodig acht, de bewoner mondeling of schriftelijk aanmanen om de verstoring te staken.
In geval van ernstige of herhaalde overtredingen van dit huishoudelijk reglement, en na ingebrekestelling door de beheerder, kan het contract worden beëindigd.
In geval van een strafbaar feit kan de beheerder de politie inschakelen.